شرایط ثبت نام آمون ورودی مدارس سمپاد

شرایط ثبت نام آزمون ورودی ششم به هفتم تیزهوشان

اگر قصد ورود به مدارس استعداد های درخشان را دارید باید بدانید که برای ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس میبایست دارای شرایط زیر باشید :

اشتغال به تحصیل در پایه ششم در سال تحصیلی جاری

کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس امتحانات :نوبت دوم پایه پنجم در سال تحصیلی گذشته و نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی جاری

«تربیت بدنی» و «شایستگی عمومی» جزء موارد درسی محسوب می شود.

کسب یک مقیاس «خوب» در مجموع دو کارنامه پنجم و ششم مجاز است.

 

شرایط ثبت نام آزمون ورودی نهم به دهم تیزهوشان

اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی جاری

کسب معدل مورد قبول به شرح زیر :

نمره بالای ۱۹ در معدل کل خرداد ماه هشتم

نمره بالای ۱۹ در امتحانات ترم اول پایه نهم

 

شرایط پذیرش مدارس تیزهوشان

پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و مدارس تیزهوشان نهم به دهم طبق بخشنامه آزمون تیزهوشان و صرفا بر اساس نمره آزمون بوده و معدل دانش آموز در نتیجه آزمون بی تاثیر است . ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و مدارس تیزهوشان نهم به دهم​​ در هنگام ثبت نام الکترونیکی از طریق سایت ثبت نام به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید . 

دانش آموزان می بایست با توجه به محل سکونت خود در سال تحصیلی گذشته نسبت به انتخاب مدارس اقدام نمایند . در شهرستان هایی که دارای چند دبیرستان دوره اول و دوم تیزهوشان هستند ، هر داوطلب می تواند حداکثر سه دبیرستان دوره اول یا دوم را به ترتیب اولویت در فرم ثبت نام تیزهوشان انتخاب نمایند.

داوطلبان هنگام ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم صرفا مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی می باشند ، و پذیرش نهایی در مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان برای رشته های تحصیلی ( ادبیات و علوم انسانی ، ریاضی فیزیک و علوم تجربی ) منوط به کسب شرایط احراز رشته مطابق آیین نامه هدایت تحصیلی دانش آموز می باشد .

تغییر رشته در مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان در سال اول پذیرش ممنوع بوده و دانش آموز برای تغییر رشته در پایه های بعد می بایست علاوه بر دارا بودن شرایط تغییر رشته تحصیلی ، کف امتیاز قبولی در رشته ی مورد نظر در آزمون ورودی دبیرستان را کسب نماید.

شرایط پذیرش دو قلو ها در آزمون تیزهوشان

در صورت شرکت همزمان دو دانش آموز دوقلو ( همجنس یا غیرهمجنس ) و قبولی یکی از آن ها ، دیگری تنها درصورت کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در یکی از انتخاب هایش می تواند مازاد بر ظرفیت ثبت نام کند. این قانون هم برای داوطلبان تیزهوشان ششم ابتدایی و هم تیزهوشان نهم به دهم صدق می کند .

 

دیدگاهتان را بنویسید