امن ترین مسیر برای رسیدن به رشته های برتر دانشگاهی کدام است؟

امن ترین مسیر برای رسیدن به رشته های برتر در بهترین دانشگاه ها کدام است؟

مطمئن ترین مسیر برای قبولی در بهترین رشته ها و دانشگاه های ایران چه راهیست؟

امروزه والدین همواره با دغدغه قبولی فرزندشان در بهترین رشته ها و پذیرش در دانشگاه های معتبر و تراز اول کشور همراه هستند.

مسیر پذیرفته شدن رشته های پزشکی، دندان پزشکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و …. ، مثل گذشته صرفا معطوف به آمادگی دردو سال آخر دوره دوم متوسطه نیست و این مسیر از سالها قبل حتی در مقطع دبستان آغاز، در مقطع متوسطه اول ادامه و در پایان مقطع متوسطه دوم به نتیجه می رسد.

یکی از مسیر های امن برای پیمودن این مسیر حضور در مدارس سمپاد هست که پذیرش در این مدارس ازطریق ازمون ورودی در پایه های ششم و نهم صورت می پذیرد.

ایا بهترین مدارس ایران سمپاد (تیزهوشان ها) هستند؟

مطلوب تر است قبل از پاسخ دادن به این پرسش ویژگیهای و شرایط ورود به  این مدارس را بررسی کنیم.

برای ورود به این مدارس باید در آزمون ورودی پذیرفته شوید. این آزمون در پایه های ششم و نهم برگزار می شود. به طور کلی برای موفقیت در این آزمون به دو بال احتیاج داریم؛ بال اول تسلط بر محتوای کتاب درسی و بال دوم فراگیری و تمرین مهارتهای آزمون دادن تحت عنوان مدیریت جلسه آزمون است.

برخی از ویژگیهای مدارس سمپاد

جذب دانش اموزان مستعد هر شهر یا منطقه از طریق آزمون وروری( بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان  هر کلاس در  مدارس سمپاد برتر و زبده هستند)

کادر آموزشی مدارس سمپاد تلفیقی از دبیران باتجربه و صاحب سبک های آموزشی را در بر می گیرد و هم چنین تعدادی از فارغ التحصیلان این مدارس به صورت دبیر در این مدارس فعال هستند. حضور این گروه از دبیران که روزی خود جزو بهترین دانش آموزان این مدارس بودند کادر اموزشی این مدارس را متمایز می کند.

کادر مدیریتی و اجرایی

در سال های اخیر شاهد این ماجرا هستیم که حضور دانش آموزان برتر با هیات علمی (دبیران) حرفه ای، کادر مدیریتی و اجرایی بسیار قوی می طلبد که قادر به هدایت جریانات و فرآیندهای درون سیستمی باشند.

امکانات مطلوب

کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه تخصصی در مدارس سمپاد با حمایت سازمان سمپاد و وزارت اموزش و پرورش برای دانش آموزان این مدارس مهیا شده است.

فعالیت های جانبی

برگزاری کارسوق های پژوهشی در موضوعات مختلف، ثبت نام و شرکت در مسابقات علمی ملی و بین المللی، حضور فردی یا تیمی مسابقات قرانی ، ورزشی و … که توسط سازمان سمپاد برگزار می شود.

 

ببنابراین مدارس سمپاد از برترین مدارس کشور می باشند که بارزترین ویژگی آن حضور دانش آموزان مستعد و پرتلاش است که این ویژگی این مدارس را از سایر مدارس متمایز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید